Vi på musiklinjen i åk 2 har varit på en resa till London. Trots det dåliga vädret, tyckte vi att resan var väldigt rolig!

bild1

Dag 1: Vi kom till Heathrow flygplats på fredagseftermiddagen, och åkte därefter tunnelbana till South Ealing. När vi kom dit, gick vi mot vårt hotell, Urban villa. Hotellet var nytt och fräscht med fina lägenheter och bra personal.

bild 2

Vi fortsatte sedan dagen med sightseeing. Vi besökte bl.a. Covent garden, Chinatown och Piccadilly Circus.

Fredagen avslutades med middag på en italiensk restaurang.

bild 3bild4bild5

Dag 2: Lördagen börjades med frukost på hotellet, och sedan begav vi oss ut i regnet. Vi åkte färja på Themsen till observatoriet i Greenwich.

Vi åkte runt på flera sevärdheter, och åt lunch inne i Camden Town, flickorna åt wraps på en grekisk restaurang och pojkarna åt på KFC.

bild8

Efter lunchen tog vi tunnelbanan till Abbey Road Studios där vi fick se övergångsstället där The Beatles tog sitt albumomslag.

På kvällen såg vi musikalen Motown i Shaftesburyteatern. Musikalen var en positiv överraskning; den var verkligen bra!

bild11

Dag 3: Vi besökte Buckingham Palace för att se vaktbyte där. Vädret var ganska dåligt denna dag (vilket ni ser på bilden nedan) och det blåste ganska kallt.

bild12

Sedan tog vi oss till Royal Albert Hall där vi såg Harry Potter och Hemligheternas kammare. En orkester och en kör tonsatte filmen. Det blev väldigt mäktigt med livemusik av orkestern. Rekommenderas verkligen till alla som är ett fan av Harry Potter!

bild13bild14

Dag 4: Måndagen var det tidig väckning eftersom det var dags att åka hemåt. Vi började morgonen med att packa ihop det sista och åt en sista frukost innan vi tog bussen till tågstationen. Vi tog tåget in till flygplatsen och flyget till Helsingfors var en halvtimme försenat så vi fick fördriva lite tid på Heathrow men det gjorde oss inget eftersom vi alla var ganska trötta.