Årets abiturienter börjar snart vara redo för studentskrivningar och har inte många dagar kvar här i vår skola. Vi bad dem skriva ner några hälsningar till årets nior som snart ska bestämma sig för hur livet efter grundskolan ska se ut. Varför ska du välja Närpes gymnasium? Bland annat så här svarar våra abiturienter:

• Närpes gymnasium är en ganska liten skola, vilket gör att elever & lärare kommer varandra närmare. Detta gynnar studierna! Man får bättre hjälp av lärarna.
  • Glad stämning i skolan. Trevlig atmosfär, alla känner alla.
  • Du får en bra allmän kunskap. Goda förutsättningar för framtiden.
  • Många kurser att välja mellan. Mångsidiga kurser! Stort kursutbud.
  • Du får möjlighet att lära dig mycket om olika intressanta ämnen och får samtidigt utmana dig själv.
  • Väldigt bra idrotts- och fotbollslinje.
  • Välj Närpes gymnasium om du är musikintresserad eller vill åka utomlands. Möjligheterna finns.
  • Flexibel skola som finner lösningar till problem.
  • Man känner sig välkommen.
  • I Närpes gymnasium kan du känna dig trygg.
  • Fantastiska lärare som kan sitt ämne. Lärarna är faktiskt intresserade av sina ämnen, vilket gör undervisningen inspirerande.
  • Skolan ordnar mycket program för att vara en så liten skola. Fastän det är en liten skola är den ändå mångsidig.
  • Välj Närpes gymnasium om du är osäker på vad du vill göra i framtiden. Skolan ger dig valmöjligheter i framtiden.
  • Framåtsträvande skola som alltid försöker förbättra sig och som bryr sig.
  • Efter 9 år i Närpes känns det kanske som att du vill byta miljö. Så var det iaf för mig. Jag valde ändå Närpes gymnasium och är ännu nöjd. Fast man kände alla från förr fick man ändå nya bekanta. Lärarna är kunniga, skolan är modern och du garanteras en kul gymnasietid.

13116392_587708471393050_7897038470045020443_o